TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Przemiany syntez niemożliwych - 06 Rozdz. 4, cz. 2. Charakterystyka narracji podręcznikowej historii wychowania: Reguły sensu; Epistema autor: Łukasz Michalski
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Przemiany syntez niemożliwych - 06 Rozdz. 4, cz. 2. Charakterystyka narracji podręcznikowej historii wychowania: Reguły sensu; Epistema

W stronę pedagogiczności podręcznikowej historiografii wychowania
Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Uniwersytet Śląski
ISBN: 978-83-8012-766-1
Wydanie: 1, 2016 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
4,00 zł 3,60 zł
eKsiążka (Watermark)
PDF

Publikacja Format Wydanie Cena
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 4,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 4,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 4,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 4,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 4,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 4,00 zł
 
 

Praca pt. "Przemiany syntez niemożliwych. W stronę pedagogiczności podręcznikowej historiografii wychowania" zgłębia meandry narracji współczesnych syntez historycznowychowawczych wykorzystywanych w kształceniu akademickim. Trzy główne cele podjętych badań prowadzą kolejno od charakterystyki narracji podręcznikowej w ramach historii wychowania, przez sformułowanie zarysu jej przemian, ku konfrontacji z tym, co wydarzyło się w ostatnim stuleciu w ramach teorii historiografii (zwłaszcza w kontekście tzw. ethical turn).

Wyjściowa perspektywa pracy podkreśla wagę wymiaru narracyjnego podręczników akademickich, zatem prowadzi do postrzegania tego typu tekstów nie tylko jako syntez faktów z przeszłości, lecz także dzieł cechujących się konkretnym sposobem nazywania opisywanych fenomenów wychowania, siatką pojęć, stylem argumentacji czy warstwą aksjologiczną. Dla ich ujęcia wykorzystano tutaj wizję tekstu, którą formułuje w książce pt. "Granice historyczności" Barbara Skarga. Koncepcja ta zakłada istnienie czterech „warstw”, w których realizuje się znaczenie treści – są to: problematyka, kategorie, reguły sensu, epistema. Każdy z analizowanych w pracy podręczników jest opisywany zgodnie z tak zarysowanym podziałem. Szerszych rozważań wymagały zwłaszcza realizowane w syntezach historycznowychowawczych reguły sensu, dla których ujęcia przyjęta została dodatkowo tropologiczna wizja historiografii autorstwa Haydena White’a.

Zbadanie charakterystyki poszczególnych podręczników pozwoliło na wyznaczenie linii rozwojowych tego typu pisarstwa naukowego biegnących od międzywojnia do czasów bardzo nieodległych i pozwala równocześnie dostrzec, jak historycznie zmieniała się (lub nie) narracja na każdym z czterech poziomów treści i na ile jest ona zbieżna z przemianami współczesnej teorii historiografii.

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Płatności

Kanały płatności

orbita akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier