TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Ciało ? muzyka ? performans - 02 Nowe rozumienie
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Ciało – muzyka – performans - 02 Nowe rozumienie "materialności" działań aktora performera w kontekście zwrotu performatywnego

Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Uniwersytet Śląski
ISBN: 978-83-226-3106-5
Wydanie: 1, 2017 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
2,00 zł 1,80 zł
eKsiążka (Watermark)
PDF

Publikacja Format Wydanie Cena
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2017 r. 2,00 zł
 
 

W humanistyce kwestie mające związek z wykonaniem, a zatem performowaniem muzyki zawsze stanowiły nieodłączny element refleksji teoretycznej zajmowały miejsce w podziale dziedzin jednakże celem publikacji jest skonceptualizowanie sytuacji wykonawcy muzyki i wtedy konwencje odbioru oraz podziały gatunkowe neutralizują refleksję nad cielesnym wymiarem performansu. Dlatego wydaje się, iż ważne jest wskazanie, odsłonięcie i nazwanie tych teoretycznych barier oraz spojrzenie na performans od strony muzyczności ciała i ucieleśnienia muzyki. Muzyka może być traktowana jako byt abstrakcyjny, jak przekonywali Boecjusz i Leibniz, a dzisiaj kognitywiści, jednakże wykonywana uzyskuje materialność, a audialna natura pojedynczej realizacji abstrakcyjnego utworu stanowi istotny komponent dzieła muzycznego jako takiego. Wykonanie zakłada obecność ciała wykonawcy, które staje się elementem całego estetycznego doświadczenia. Oś refleksji zebranych w niniejszym tomie artykułów, dość umownie zgrupowanych w dwóch lustrzanych częściach, oscyluje zatem wokół zagadnień muzyczności ciała wykonawcy – z jednej, oraz cielesności performansu – z drugiej strony. Spojrzenie na performans od strony muzyki i ciała pozwala odświeżyć nasze podejście do istniejących już i historycznie opisanych stanowisk zajmowanych wobec ciała wykonawcy i oświetlić je z nowej perspektywy. Z tak postawionego problemu wyłania się wielość optyk metodologicznych, a te ukazują dychotomię torów badawczych. Jedne z nich będą nadal traktować ciało jako instrument, inne z kolei zwrócą uwagę na symbiozę świadomości i cielesności; jedne będą kładły nacisk na audialność, drugie z kolei będą podkreślać fuzję audialno-wizualną. Znamienne, że w każdym przypadku sztuka wykonawcza, jak również same dzieła inicjują podobnie inspirujące akademickie dyskusje.

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

orbita akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier