TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Etyczne zachowanie się człowieka w organizacji - 03 Kontekst organizacyjny oraz cechy związane z wykonywaną pracą a zachowanie etyczne pracownika autor: Agata Chudzicka-Czupała
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Etyczne zachowanie się człowieka w organizacji - 03 Kontekst organizacyjny oraz cechy związane z wykonywaną pracą a zachowanie etyczne pracownika

Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Uniwersytet Śląski
ISBN: 978-83-226-2391-6
Wydanie: 1, 2014 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
8,00 zł 7,20 zł
eKsiążka (Watermark)
PDF

Publikacja Format Wydanie Cena
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 8,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 8,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 8,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 8,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 8,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 8,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 8,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 8,00 zł
 
 

Książka zawiera przegląd badań poświęconych sposobom budowania uzasadnień decyzji etycznych i źródeł moralnego oraz niemoralnego zachowania się człowieka w miejscu pracy. Autorka postawiła sobie za cel przegląd najbardziej istotnych teorii, tłumaczących źródła i uwarunkowania zachowań etycznych i nieetycznych. Zostały tu opisane te cechy człowieka i właściwości organizacji, które są związane z procesem podejmowania decyzji etycznych oraz najczęściej uwzględniane w prowadzonych dotąd badaniach. Omówiono też cechy samego dylematu moralnego, które wpływają na etyczne wybory pracownika. W publikacji zaprezentowano trzy różne perspektywy moralne uczestników sytuacji etycznych w miejscu pracy: sprawcy krzywdy, ich ofiary oraz świadka, ukazując specyfikę doświadczeń i przeżyć każdego z bohaterów sytuacji etycznej. Dokonano również krótkiego przeglądu form nieetycznego postępowania i sposobów ich ujawniania. Autorka opisuje trudności występujące w badaniu zachowań nieetycznych w organizacji, w kontekście ich złożoności i towarzyszących im silnych emocji. Książka została uzupełniona o część praktyczną, którą stanowią wskazówki do treningu etycznego postępowania i refleksji nad źródłami zachowań nieetycznych w pracy. Zawarto tu różne propozycje szkolenia osób w zależności od ich psychologicznej charakterystyki i cech związanych z ich moralnością. Warsztaty mają na celu podniesienie świadomości etycznej i samowiedzy pracowników organizacji oraz, w konsekwencji, poprawę relacji międzyludzkich w pracy. Propozycje zawarte w tej części wynikają z doświadczeń własnych autorki i uwzględniają wnioski z jej badań, zawartych w tej publikacji. Odniesienie do praktyki stanowi zaletę książki. Praca jest adresowana do specjalistów z zakresu zarządzania i organizacji, HR, profesjonalistów pracujących w biznesie, zajmujących się szkoleniami kadr pracowniczych i menedżerów. Jest to lektura przeznaczona dla wszystkich, których interesują uwarunkowania zachowań etycznych w organizacji, moralność człowieka i mechanizmy rządzące ludzkim postępowaniem w sytuacji dylematu etycznego. Książka może też służyć jako materiał dydaktyczny dla studentów kierunków społecznych i humanistycznych, dla pedagogów, socjologów i psychologów, szczególnie tych, którzy specjalizują się w psychologii pracy i organizacji.

<b>Recenzja książki</b> ukazała się na stronach portalu www.psychologia-spoleczna.pl (Autorka recenzji: Kamila Pasek).

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

orbita akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier